دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت اشتغال ایثارگران در مصوبات سفرهای رئیس

کرج –  ایرنا – معاون تعاون و امور اجتماعی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: یکی از مصوبات سفرهای رئیس جمهور به استان های مختلف افزایش حداقل ۱۰ درصدی ظرفیت اشتغال و تسهیلات اشتغال ایثارگران است.


«محمود پاکدل» روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری میز ارتباطات مردمی سفر استانی رئیس جمهور به استان البرز که در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برگزار شد، افزود: یکی از سیاست های دولت سیزدهم حضور مدیران ارشد در بین مردم است و در سفرهای رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران معاونان و مدیران کل حضور می یابند و پاسخگوی ایثارگران هستند.


وی اظهار داشت: یکی از اهداف برنامه ریزی شده در این سفرها بیان مشکلات ایثارگران از زبان خودشان می باشد تا بتوانیم به دنبال رفع آن مشکلات باشیم.


وی یکی از بیشترین مشکلاتی که در سفرهای استانی از طرف ایثارگران مطرح می شود را موضوع اشتغال ایثارگران و فرزندانشان عنوان کرد و گفت: سپس موضوع مسکن و پایین بودن مبلغ کمک معیشتی در ردیف های بعدی مشکلات مطرح شده از سوی این قشر در حوزه معاونت تعاون و امور اجتماعی می باشد.


پاکدل همچنین به مشکلات مطرح شده در دیگر حوزه ها اشاره کرد و افزود: در حوزه درمان نیز موضوع کمبود مراکز طرف قرارداد با بیمه دی و همچنین در حوزه فرهنگی مباحث شهریه دانشجویی به عنوان مشکلات مطرح شده در سفرهای استانی است.


وی تصریح کرد: با سیاست هایی که رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با هماهنگی با دولت و مجلس شورای اسلامی داشت توانستیم بخشی از مشکلات را در قانون بودجه ۱۴۰۱ برطرف کنیم.


افزایش ۵ درصدی سهمیه مسکن ملی برای ایثارگران


معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی سهم اشتغال و تسهیلات اشتغال ایثارگران در سفرهای استانی، گفت: از دیگر مصوبات سفرهای رئیس جمهور برای ایثارگران افزایش حداقل پنج درصدی مسکن ملی می باشد که این مصوبات به غیر از سهمیه های ۲۵ درصدی ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی و ماده ۷ قانون جامع مسکن می باشد.


وی با تاکید بر اینکه به طور جدی به دنبال اجرای مصوبات سفر رئیس هستیم، افزود: به دنبال آن هستیم تا هر چه زودتر دهک های پایینی درآمد در ابتدای سال مشکل شان برطرف شده و کمک معیشت شان برقرار شود.


وی اظهار داشت: به همین منظور منتظر مصوبه نهایی دولت هستیم تا  مبلغ کمک معیشت مشخص و ابلاغ شود تا اقدامات لازم انجام شود.


پاکدل به موضوع تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگران اشاره کرد و گفت: ادارات کل استان ها ارتباطات خوبی با استانداری ها دارند و در دستگاه های دولتی تقریبا مشکلات کمتر است.


تبدیل وضعیت استخدامی ۳۵ هزار نفر از فرزندان ایثارگران


معاون تعاون و امور اجتماعی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در پی ابلاغ بخشنامه سازمان های امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه و همچنین پیگیری مجلس و بنیاد شهید در دستگاه های دولتی تاکنون تقریبا ۳۵ هزار نفر مشمول یا تبدیل وضعیت شدند یا در فرایند تبدیل وضعیت قرار دارند.


وی با اشاره به اینکه در دستگاه های غیر دولتی هم پیگیر این موضوع هستیم و گزارشات آن تهیه و تقدیم مجلس شده، اظهار امیدواری کرد با موضوع بند «و» در تبصره ۲۰ بودجه سال ۱۴۰۱ مشکل مابقی این عزیزان در سال ۱۴۰۱ برطرف شده و موضوع تبدیل وضعیت حل شود.


پاکدل اضافه کرد: هم اکنون ۲۷۰ هزار نفر از فرزندان و ایثارگران متقاضی اشتغال هستند که سیستم اداری کشور به طور قطع پاسخگوی این نیاز نیست و باید به سمتی برویم که از طریق تسهیلات خوداشتغالی و کارآفرینی مشکل این افراد حل بشود.


وی یکی از راه های رفع این مشکل را سفرهای استانی رئیس جمهور دانست و گفت: دولت مصمم است که سالانه حدود یک میلیون شغل ایجاد کند و بخشی از ایثارگران هم در قالب این ورود به برنامه پیدا می کنند.


وی افزود: بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۴۰۱ از ۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در ردیف های اصلی به ۵۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و ۲۰ هزار میلیارد تومان هم از طریق بودجه گلوبال برای سایر مشکلات بنیاد در تبصره پیش بینی شده است.


میهمانان دائمی به البرز بیش از سایر استان هاست


معاون تعاون و امور اجتماعی سازمان بنیاد شهید وامور ایثارگران اظهار داشت: البرز وضعیت خاص خود را دارد به طوریکه این استان به دلیل نزدیکی به تهران از نظر میهمانان جامعه ایثارگری بیش از استان های دیگر است زیرا بیشتر میهمانانی که تمایل به مهاجرت به تهران داشته اند پرونده هایشان را به البرز منتقل کرده اند.


وی گفت: علیرغم این حجم جمعیت ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان تلاش های خوبی داشته و عملکردی تقریبا بالای میانگین کشوری دارد.


رئیس جمهور در قالب نوزدهمین سفر استانی هیات دولت و در سال “تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین” به منظور بررسی اولویت‌های توسعه بخشی و تصمیم گیری برای رفع مشکلات مردم  امروز پنجشنبه ۱۸ فروردین ماه میهمان استان البرز است.


در این سفر تعدادی از وزرای کشور و معاونان رئیس جمهور به عنوان نمایندگان ویژه آیت الله رئیسی ، مسایل و مشکلات استان البرز را برای تصمیم گیری نهایی بررسی می کنند.


آیت الله سیدابراهیم رییسی پیش از این به ۱۸ استان شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان، مازندران و مشهد سفر کرده است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید