دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

استاندار همدان سپهبد شهید صیادشیرازی محور وحدت و انسجام نیروهای

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: سپهبد شهید علی صیادشیرازی به عنوان یکی از فرماندهان توانمند دفاع مقدس، نقشی اساسی در ایجاد و تقویت وحدت نیروهای مسلح و مجموعه های نظامی سپاه، بسیج و ارتش داشت.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد با گرامیداشت یاد و خاطره امیر سرافراز ارتش اسلام شهید علی صیاد شیرازی، اظهار داشت: این شهید بزرگوار امروز به عنوان یکی از نمادها و اسطوره‌های مجموعه نظامی کشور و ارتش جمهوری اسلامی و شهیدی شاخص مطرح و شناخته می شود.


وی افزود: هر چند همه شهدا در پیشگاه خداوند اجر بالایی دارند اما در مقام نکوداشت، برخی از شهدا به دلیل نقشی که در زمان حیات خود داشتنه اند، شاخص هستند.


استاندار همدان در خصوص شاخصه شهید صیاد شیرازی، گفت: ایشان در نگاه و نظر امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب فردی برجسته‌ و شاخص بود.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مجموعه ارتش به عنوان فردی متدین و دیندار فعال بود و بعد از پیروزی انقلاب نیز جان بر کف و با تمام توان از ارزش‌های اسلامی و اعتقادات خود و مردم این سرزمین دفاع کرد.


نماینده عالی دولت در استان همدان اظهار داشت: زمانی که کردستان با توطئه دشمنان در دست بیگانه و اجیر شدگان خارجی بود، شهید صیاد شیرازی به عنوان نخستین فرد در کنار شهید چمران به مقابله با دشمن پرداخت.


استاندار همدان افزود: شهید صیادشیرازی به واسطه جوانمردی‌، رشادت‌ و اقدامات حماسه آفرین خود مورد غضب دشمنان و نکوهش بنی صدر قرار ‌گرفت.


قاسمی فرزاد افزود: شهید صیادشیرازی در راه و مسیر اعتقاداتش در کنار نیروهای سپاه قرار ‌گرفت و پس از عزل بنی صدر خائن با بازگشت به ارتش ماموریت خود را ادامه داد.


وی گفت: شهید صیاد شیرازی طرح‌ها و برنامه‌هایی منحصر به فردی برای مقابله با دشمن به کار می‌گرفت و با این اقدامات ارتش را در مسیر صحیح رویارویی با دشمن قرار داد.


استاندار همدان تاکید کرد: ذات و وجود خدایی این مرد در کنار ویژگی و خصوصیاتی همچون اخلاص، ایثار، از خود گذشتگی، تدین، تقوا، اعتماد و اعتقاد راسخ به امام و ولایت
 او را به محور وحدت تبدیل کرده بود.


قاسمی فرزاد افزود:  رهبر معظم انقلاب در زمان حیات امام خمینی (ره) رابط ایشان در شورای عالی دفاع بود و با صیاد شیرازی ارتباط بسیار نزدیکی داشتند.


وی گفت: علت اشرافیت کامل، تبحر و دید نافذ فرماندهی معظم کل قوا به مسائل نظامی همچون مسائل سیاسی، حضور معظم له در جبهه های دوران دفاع مقدس و آشنایی کامل با مسایل جنگی، دفاعی و نظامی است.


استاندار همدان اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی با طرح‌ها و فرماندهی درست و اصولی، توانست دشمن را در بسیاری از حوزه ‌ها زمین‌گیر کرده و شکست دهد.


قاسمی‌فرزاد ادامه داد: بعد از پذیرش قطعنامه، منافقین کور دل با این تصور که کشور در وضعیت سردرگم و نابسامانی قرار دارد به فکر اشغال ایران افتادند.


وی اضافه کرد: در عملیات مرصاد (مرداد ۶۷) هنر رزم و مبارزه شهید صیاد شیرازی و هماهنگی دقیق بین نیروهای نظامی موجب شکست سنگین و زمین گیر شدن منافقین کور دل شد و اجازه عبور یک منافق از تنگه مرصاد را نداد و این اقدامات زمینه‌ای برای به شهادت رساندن وی از سوی منافقین شد.


استاندار همدان با بیان اینکه صیاد شیرازی فرد ساده زیستی بود، گفت: دشمن تصور می‌کند با شهادت یک فرد می‌تواند راه او را سد کند اما باید بدانند صیادهای زیادی در کشور راه او را ادامه دادند.


قاسمی‌فرزاد افزود: امروز با درایت و رهبری مقتدرانه فرماندهی کل قوا، ایران به یک نیروی بازدارنده بسیار قوی در منطقه تبدیل شده است که هیچ کدام از ابرقدرت ها توان و نیروی مقابله با کشور را ندارد.


وی اضافه کرد: نیروهای نظامی زیر چتر ولایت در مقابل دشمنان داخلی و خارجی صف آرایی کرده‌اند که این همانا ادامه راه شهید صیاد شیرازی است.


سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در سال ۱۳۲۳ در شهرستان درگز استان خراسان دیده به جهان گشود.
شور مذهبی و انقلابی از همان دوران جوانی در وی مشهود بود و از فرماندهان مکتبی ارتش جمهوری اسلامی پس از انقلاب اسلامی بود که در هشت سال دفاع مقدس درخشید.


صیاد شیرازی صبح روز شنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۳۷۸ توسط منافقان کوردل جلوی در منزلش ترور شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد. 



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید