دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

وزیر راه اعتباری برای راه روستایی اختصاص نیافته است

مشهد-ایرنا- وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که در قانون بودجه امسال اعتباری برای احداث راه های روستایی کشور اختصاص نیافت در حالی که ما از مجلس شورای اسلامی تقاضا کردیم ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت ۳۰ هزار کیلومتر راه روستایی اختصاص دهند.


رستم قاسمی پنجشنبه شب در نشست شورای اداری خراسان رضوی با حضور رییس جمهوری افزود: ۳۰ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد که برخی از این راه ها مربوط به روستاهایی با جمعیت ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر جمعیت است که ساکنین آن در زمستان با تراکتور در جاده های خاکی تردد دارند.


وی اظهار داشت: در صورتی که سالانه ۱۵۰ هزار میلیارد ریال به احداث و توسعه راه های روستایی اختصاص یابد، در مدت سه سال می توان ۳۰ هزار کیلومتر راه روستایی را ساخت.


وزیر راه و شهرسازی گفت: با طرح های توسعه در دست اجرا برای کریدور پروازی مشهد، بزودی ظرفیت جابه جایی مسافر در این شهر در حوزه هوایی به ۱۴ میلیون نفر در سال افزایش می یابد و مطالعات ایجاد شهرک جدید فرودگاهی نیز در مشهد در حال انجام است.


قاسمی فرودگاه های خراسان رضوی را دارای کسری هایی دانست و گفت: با تغییراتی که قرار است در پهنای باند فرودگاه ها اعمال شود می توان کسری های مربوط به هواپیماها در فرودگاه های استان را برطرف کرد.


وی یکی از کریدورهای مهم جاده ای خراسان رضوی را محور چابهار به سرخس دانست و گفت: این کریدور بخش زیادی از ترانزیت شرق کشور را به خود اختصاص می دهد، اعتباری نیز از صندوق توسعه ملی برای تسریع در احداث این محور اختصاص یافته است که با توجه به اهمیت بالای این کریدور، بهره برداری از آن می تواند حوزه ترانزیت کشور را از شمال به کشورهای حوزه قفقاز و از جنوب به کشورهای جنوب شرقی آسیا وصل کند.


وزیر راه و شهرسازی تکمیل محور ریلی شمال کشور که بخشی از آن محور ریلی از استان گلستان به خراسان رضوی است را جزو برنامه های وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: در صورتی که منابع مالی احداث این محور ریلی تامین شود، می تواند زیرساخت حوزه زیارت این استان را کامل کند.


قاسمی یکی از مهمترین مسائل حوزه حمل و نقلی خراسان رضوی را قطار سریع السیر مشهد – تهران ذکر و بیان کرد: قرار است از منابع مالی خارج از بودجه جاری کشور اجرای این طرح را به اتمام رسانید.


وی خراسان رضوی را استانی بزرگ با وضعت نامطلوب عمده جاده های استان دانست و گفت: در سفر امروز رییس جمهوری به این استان ۶۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه جاده های استان اختصاص یابد که به طور قطع می تواند تحول اساسی در این بخش ایجاد کند.


وزیر راه و شهرسازی به معضل حاشیه نشینی در شهر مشهد اشاره و بیان کرد: در سفر قبلی ام به خراسان رضوی مقرر شد ۶۰۰ هکتار از اراضی آستان قدس رضوی در شهرک شهید رجایی و شهرک شهید بهشتی این شهر به طرح بازآفرینی شهری اختصاص یابد که هنوز محقق نشده و در این سفر از مسوولان می خواهیم این مهم را محقق سازند چرا که جزو ضروریات حل معضلات حاشیه نشینی مشهد است.


قاسمی اظهار داشت: براساس قانون سال ۱۴۰۱، پنج میلیون واحد مسکونی در کشور فاقد سند است در حالی که این واحدها سالها است روی اراضی دولتی ساخته شده و در اختیار مردم قرار گرفته است و براساس قانون این واحدها باید سنددار شوند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

دیدگاهتان را بنویسید