دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

تلسکوپ فضایی هابل به سرنخ هایی از تشکیل مارپیچی ستارگان رسید فیلم

تهران- ایرنا- تلسکوپ فضایی «هابل» در منظومه‌ همسایه منظومه خورشیدی ساختارهای مارپیچی گازی را رصد کرده‌ است که ممکن است به شناخت روند شکل‌گیری ستاره‌ها و زمان‌های اولیه جهان خلقت یاری برساند.


به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از پایگاه خبری «اسپیس»، تلسکوپ قدیمی و باارزش سازمان فضایی «ناسا» حرکت چرخشی و مارپیچ ستاره‌ و گاز به سمت قلب یک پرورشگاه ستاره‌ای عظیم و عجیب در منظومه Small Magellanic Cloud در نزدیکی منظومه شمسی را رصد کرده است.


ستاره‌شناسان فکر می‌کنند که بازوی بیرونی این مارپیچ ستارگان و گازها ممکن است تهیه کننده جریان رودخانه‌مانندی از گاز باشد که سوخت لازم برای تشکیل ستارگان را در پرورشگاه ستاره‌ای موسوم به NGC ۳۴۶ را فراهم می‌کند که در تصویر جدید تلسکوپ هابل دیده می‌شود.


این کشف می‌تواند سرنخ‌های مهمی درباره چگونگی تولد ستارگان در زمانی فراهم سازد که کهکشان ۱۳.۸ میلیارد ساله تنها چند میلیارد سال سن داشت و در حال تجربه «افزایش زاد و ولد» ستاره‌ای با تشکیل ستارگان بود.



تلسکوپ فضایی هابل به سرنخ‌هایی از تشکیل مارپیچی ستارگان رسید+فیلم



«النا سابی» از ستاره‌شناسان در موسسه فضایی بالتیمور در این خصوص گفت: ستارگان ماشین‌ها (دستگاه‌هایی) هستند که جهان خلقت را حجاری کرده‌اند. ما بدون ستارگان، حیات نمی‌داشتیم و با این حال هنوز به طور کامل نمی‌دانیم که آنها چگونه شکل گرفته‌اند.


وی افزود: ما چند مدل برای پیش‌بینی داریم اما برخی از آنها متناقض هستند. می‌خواهیم مشخص کنیم که چه چیزی نظم و ترتیبات مربوط به شکل گیری ستارگان را تعیین می‌کند زیرا این مقررات به ما برای شناخت جهان خلقت اولیه کمک می‌کند.


منظومه NGC-۳۴۶ تنها ۱۵۰ سال نوری قطر دارد و دربردارنده مواد ستاره‌ای با جرمی معادل ۵۰ هزار خورشید است.


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>ایفون تصویری “https://mz724.ir/”>بلیط هواپیما موج زمزم “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما “https://www.flytoday.ir/flight”>بلیط هواپیما