دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

وزیر دفاع آمریکا بر ارائه کمک های دفاعی به اوکراین تاکید کرد



دیپلمات های آمریکا در سوئیس و فرانسه به سندروم هاوانا مبتلا شدند


تهران- ایرنا- روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: دیپلمات های آمریکایی…


  • توالی اجرای توافق احتمالی محور جلسه گروه ۱+۴ و آمریکا
    P> لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی با الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین تلفنی گفت و گو کرد.


    بر اساس بیانیه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، آستین در این گفت و گوی تلفنی مدعی  افزایش مستمر و بدون دلیل نظامی روسیه در داخل و اطراف اوکراین شد و در این باره با همتای اوکراینی خود رایزنی کرد.


    وزیر دفاع آمریکا بر حمایت قاطع  واشنگتن از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و نیز تلاش های  کنونی برای ظرفیت سازی نیروهای اوکراینی از طریق ارائه کمک های دفاعی تاکید کرد.


    بر اساس بیانیه پنتاگون، وزیران خارجه دو کشور از تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها حمایت کردند و متعهد به ادامه همکاری های نزدیک شدند.


    گفت و گوهای امنیتی راهبردی روسیه و آمریکا در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۰ دی) و نشست شورای ناتو و روسیه  ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) از جمله اقدامات برای کاستن از تنش‌های دو جانبه برگزار شد.


      وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا پس از نخستین دور مذاکرات بر سر اوکراین در بروکسل از روسیه خواست در میز مذاکره باقی بماند و به گفت و گو ها در مورد اوکراین و همچنین کنترل تسلیحات ادامه دهد.
    منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.
    روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.




    دیدگاهتان را بنویسید