دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

ترکیه بازار ۱ ۷میلیارد دلاری روسیه و اوکراین را از ایران گرفت

تهران- ایرنا- رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به ظرفیت ۱.۷ میلیارد دلاری بازار روسیه و اوکراین گفت: ترکیه صاحب این بازار شد، علی‌رغم اینکه ایران در برخی زمینه‌ها پیش رو است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سید حسین حسینی امروز (شنبه) در رویداد کارآفرینی نوآورانه، دانش بنیان و اشتغال آفرین حوزه شیلات، اظهار کرد: اگر در شیلات افزایش تولید رخ داده، به دلیل رسوخ علم و دانش و بحث‌های دانش بنیانی بوده است.


معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: ۴۹ درصد بحث‌های تجاری سازی پروتئین‌ها در دنیا به آبزیان مربوط می‌شود؛ یعنی در سایر پروتئین‌ها نمی‌توانیم به دنبال پایداری باشیم.


وی با اشاره به افزایش صید در کشور به ۷۰۲ هزار تن در سال، گفت: این دستاورد حاصل تحقیقات و پژوهش  است که در این حوزه انجام شده و اگر تحقیق و پایش نبودف به طور قطع در این زمینه با مشکل روبرو بودیم.


حسینی همچنین به ایجاد تنوع گونه‌ای در حوزه ماهیان سردآبی اشاره کرد و ادامه داد: این مهم حاصل هم فعالیت‌های تحقیقاتی است.


رییس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: اگر در تولید غذا به دنبال ظرفیت‌های پایدار نباشیم و در جهت پایدارسازی امنیت غذایی اقدامی انجام ندهیم، عملاً کار خاصی صورت نگرفته است.


وی با اشاره به اینکه دستورات مقام معظم رهبری و رییس جمهوری سرلوحه کار سازمان شیلات است، گفت: این  دستورات شامل دانش بنیان کردن بخش کشاورزی، اشتغال آفرینی و تامین امنیت غذایی پایدار است.


حسینی اضافه کرد: اکنون پروتئین آبزیان در مقایسه با سایر پروتئین‌ها قیمت‌های بالاتری دارد که بایستی در این حوزه ارزان‌سازی شود.


معاون وزیر جهاد کشاورزی به افزایش بهره‌وری در آب‌های شیرین، توسعه سواحل و تولید گونه‌های مختلف بچه ماهی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تولیدکنندگان ما نباید نگران بازار محصول تولیدی خود باشند، این اتفاق ناگواری است که محصول تولیدی تولیدکنندگان ما روی دستشان بماند و دچار زیان شوند.


حسینی بیان کرد: متأسفانه حتی در بازارهای همسایه نیز ما هنوز نتوانسته‌ایم سهم خود را دریافت کنیم.


وی اظهار داشت: بعد از امنیت نظامی، امنیت غذا تعیین‌کننده و استراتژیک است که در این زمینه باید به خوداتکایی برسیم.


به گزارش ایرنا، رویداد رویداد کارآفرینی نوآورانه، دانش بنیان و اشتغال آفرین حوزه شیلات ۱۹ و ۲۰ شهریورماه  در محل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج برگزار می‌شود.


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>ایفون تصویری “https://mz724.ir/”>بلیط هواپیما موج زمزم “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما “https://www.flytoday.ir/flight”>بلیط هواپیما