دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

تب زدن چیست؟ [ آموزش تبادل در تلگرام ]

تب زدن چیست؟ [ آموزش تبادل در تلگرام ]

قبل از فیلتر شدن تلگرام، بسیاری از کسب‌وکارها فعالیت اصلی آنها در تلگرام بود و هنوز اینستاگرام مانند امروز فراگیر نشده بود. تبادل و تب زدن در تلگرام به نظر من اختراع مدیران تلگرامی ایرانی هست که اتفاقا اثربخشی بالایی هم برای تبلیغات داشت.به همین دلیل آموزش تبادل در تلگرام و فراگیری نکات تب زدن حایز اهمیت است. تبادل در تلگرام به صورت ساده، دو مدیر کانال توافق می‌کنند تا هر کدام پستی از کانال دیگری را برای ساعاتی مشخص به عنوان آخرین پست یا چند پست مانده به آخر قرار دهند. با این روش اعضا کانال دیگر می‌توان با کانال جدیدی آشنا شوند و در صورت تمایل در آن عضو شوند.

تب چیست؟ معنی تب زدن: تبادل بنری های تبلیغاتی در تلگرام
ادمین تب به کسی که فرایند تبادل را برسی کند ادمین تبادل گویند.
تبادل در واتساپ تبادلی که در واتساپ انجام شود
تب زدن چیست؟ [ آموزش تبادل در تلگرام ]

تب زدن یعنی چه؟

در پاسخ به این سوال که تب زدن چیست؟ به نظر می‌رسد که تبادل در تلگرام توسط کاربران ایرانی اختراع شده است ولی به هر حال روش تبلیغات و بازاریابی بسیار جذاب و اثربخشی می‌باشد. اساس تبادل و تب در تلگرام از اینجا شروع می‌شود که شما کانالی در تلگرام دارید و پست کانال دیگری را برای چند ساعت (مثلا از 12 شب تا 8 صبح)، به عنوان یکی پست مانده به آخر کانالتان قرار می‌دهید و مدیر آن کانال هم دقیقا همین کار را برای یکی از پست‌های کانال شما انجام می‌دهید. با این روش عملا هر دو تبلیغات اثربخشی را برای اعضای کانال همدیگر انجام می‌دهید.

تب زدن در همه اپلیکشن ها وجود دارد اگه به کسب اطلاعات درمورد “تب چیست در واتساپ”  گلیک کنید.

البته تبادل در تلگرام به همین سادگی نمی‌باشد و پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. در ادامه پرسش‌هایی را مطرح می‌کنم که توجه به آنها در تبادل بسیار اهمیت دارد. البته برای اکثر این پرسش‌ها، مدیران کانال‌ها راهکارهای نوآورانه‌ای دارند

1) اگر تعداد اعضای کانال مساوی نبود، چگونه تبادل را انجام دهیم؟

2) از کجا معلوم که ممبرهای کانال تلگرامی که در تبادل است، اکثریت فیک نباشند؟

3) چگونه می‌توان تبادل کانال را با گروه انجام داد؟

4) اگر مدیر کانال به تعهد خود مبنی بر گذاردن پست در کانال متعهد نبود، چگونه می‌توان فهمید؟

5) چگونه مثلا می‌توانم از 12 شب تا 8 صبح، به جای یک کانال، با چند گروه و کانال تبادل کنم؟

6) چگونه می‌توانم کانال‌های مشابه کار خودم را پیدا کنم و مدیران آنها را علاقمند به تبادل کنم؟

7) چکار کنم که تبادل کمتر سبب ریزش ممبرهای کانال شود؟

8) دو گروه تلگرامی چگونه می‌توانند باهم تبادل کنند وقتی خواسته باشم در گروه، اعضا همزمان باهم چت هم بکنند.

9) با فرض تعداد اعضای یکسان کانال و گروه، آیا کانال و گروه برای تبادل ارزش یکسانی دارند؟

10) چگونه می‌توانم فرد مورد اعتمادم را پیدا کنم و مدیریت تبادل‌هایم را برعهده او قرار دهم؟


بهترین راه تبادل در تلگرام

در تلگرام مدیران کانال‌ها و گروه‌های زیادی هستند که اساس روش تبلیغاتی آنها مبتنی بر تبادل در تلگرامی می‌باشد. شاید گفتن بهترین راه برای تب در تلگرام اغراق باشد. برای آنکه در تبادل تجربه بهتری داشته باشید، پیشنهاد می‌کنم، توصیه‌های زیر را مدنظر قرار دهید:

  • گام اول لیستی از کانال‌ها و گروه‌هایی  که به زمینه کاری شما مرتبط هستند بسازید(مثلا اگر کانال فروش لباس دارید لیست کانال های فعال در حوزه کفش و کیف از بهترین گزینه ها برای شما هستند)
  • هر چه کانال‌ها و گروه‌هایی که شناسایی کرده‌اید، اعضای بیشتری داشته باشند، تبادل در تلگرام اثربخشی بیشتری برای شما خواهد داشت.
  • توجه داشته باشید که در خصوص گروه و یا کانال اعضای آنها اعضای واقعی باشند. واقعی بودن اعضا را در خصوص کانال بیشتر مدنظر قرار دهید.
  • برای تبادل، کاملا پیشنهاد مشخصی به مدیر کانال و گروه دیگر ارائه دهید. مثلا با توجه به اعضای کانال شما که 1000 نفر است و اعضای کانال دیگر که 2000 نفر است، اعلام کنید که من دو بار (هر بار مثلا از ساعت 12 شب تا 8 صبح)، پست شما را به عنوان آخرین پست کانالم قرار می‌دهیم و شما یکبار این کار را انجام دهید.
  • برخی از تبادلات لیستی هستند. یعنی شما در سایت را رباتی ثبت نام می‌کنید و مشخصات کانال خود را وارد می‌کنید. سپس مدیر تبادلات، بر اساس افراد ثبت نام کرده، تعدادی لیست تبادل آماده می‌کند و در کانال تبادل قرار می‌دهد. سپس مقرر می‌شود که هر فرد با توجه به لیستی که برایش مشخص شده است، در ساعت مشخصی پست را از آن کانال تبادلات، در کانال خود فوروارد کند. اینکه لینک کانال شما در چه تعداد لیست می‌آید بستگی به نوع کانال شما و تعداد اعضای آن دارد.

ادمین تبادل چیست؟

تبادل فرایندی آسان ولی در عین حال دشوار است. برای اینکه کانال ها به درستی تبادل را انجام دهند، فردی مسئولیت برسی انجام تبادل در همه کانال ها را بر عهده می‌گیرد تا حق کسی ضایع نشود. به این فرد ادمین تبادل می‌گویند. ادمین تبادل باید همیشه آنلاین باشد و از تخلف ادمین های شرکت کننده در تبادل جلوگیری کند.

تب لیستی چیست؟

تب لیستی به تبادل هایی گفته می‌شود که شما باید یک لیست از کانال های دیگه رو برای مدت زمان مشخص در کانال خود قرار دهید. و بقیه کانال های داخل لیست هم همون لیست رو در کانال هاشون منتشر میکنند. اینجوری کانال شما در 10 15 کانال بصورت همزمان معرفی می شود.

سوالات متداول

تب در تلگرام چیست؟

اساس تبادل و تب زدن در تلگرام از اینجا شروع می‌شود که شما کانالی در تلگرام دارید و پست کانال دیگری را برای چند ساعت (مثلا از 12 شب تا 8 صبح)، به عنوان یکی پست مانده به آخر کانالتان قرار می‌دهید و مدیر آن کانال هم دقیقا همین کار را برای یکی از پست‌های کانال شما انجام می‌دهید. با این روش عملا هر دو تبلیغات اثربخشی را برای اعضای کانال همدیگر انجام می‌دهید.

آموزش تب در تلگرام

تبادل در تلگرام آموزش خاصی ندارد و نیازمند تجربه و شناخت کانال ها و گروه های معروف و یا پر اعتبار در حوزه کاری شما می‌باشد. حتی در بعضی از کسب و کارها مشتری هامشترک هستند مثلا برای کانال پوشاک و کانال کیف و کفش اعضای این کانال ها مشتریان خوبی برای هم می‌باشند.

نکات مهم در تبادل در تلگرام

البته تبادل در تلگرام به همین سادگی نمی‌باشد و پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. در ادامه پرسش‌هایی را مطرح می‌کنم که توجه به آنها در تبادل بسیار اهمیت دارد. البته برای اکثر این پرسش‌ها، مدیران کانال‌ها راهکارهای نوآورانه‌ای دارند. برای مطالعه کلیک کنید

تب لیستی چیست؟

تب لیستی به تبادل هایی گفته می‌شود که شما باید یک لیست از کانال های دیگه رو برای مدت زمان مشخص در کانال خود قرار دهید.

برای مطالعه کامل این مقاله روی لینک زیر کلیک کنید

https://marketing.idekav.com/exchange-in-telegram/

دیدگاهتان را بنویسید