دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

بازشدن دوباره زخم های کهنه تیم فوتبال فجر را بیشتر به حاشیه

شیراز-ایرنا- تیم فجر شهید سپاسی شیراز که پس از هشت سال به لیگ برتر فوتبال صعود کرد، به نظر می‌رسد دچار اختلاف با پیشینه کهنه‌ شده است که باز شدن دوباره این زخم به غیر از حاشیه و فرصت‌سوزی دگرباره سودی برای این تیم محبوب شیرازی‌ها ندارد.


به گزارش خبرنگارایرنا، همچنین باید گفت از بعد دیگر سر برآوردن این اختلاف کهنه بین مدیرعامل باشگاه و سرمربی تیم، نه تنها سودی برای این تیم تازه وارد به لیگ برتر ندارد بلکه آن را بیشتر وارد بحران می کند.


تقویت کردن تیم نیاز اساسی است


در حالی که فصل نقل و انتقال آغاز شده است و تعطیلات میان فصل لیگ برتر را پشت سرمی گذاریم تیم فجر بیش از هر چیز نیاز به تقویت تیم در پست های مختلف به غیر از دروازه‌بان دارد و نباید به اختلاف های کهنه دامن زد.


تصمیم در محیطی آرام  بدون هیاهو، حق مسلم باشگاه  


 این حق مسلم مدیران باشگاه فجر شهید سپاسی است که عملکرد ضعیف تیمشان در نیم فصل را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و در محیطی آرام و به دور هر گونه حاشیه از سرمربی تیم بخواهند که علت نتیجه نگرفتن تیم را توضیح دهد و آنگاه تصمیم بگیرند که چه کار باید کرد، آیا با سرمربی تیم ادامه دهند و یا اینکه به کارش خاتمه دهند که از این دو حال خارج نیست.


مدیرعامل باشگاه فجرشهید سپاسی تنها مدیرعاملی در لیگ برتر است که بدون برگزاری جلسه هیات مدیره به سرمربی تیمش در یک گفت و گویی  با یک رسانه تاخت که جای تامل دارد در حالی که حق این باشگاه است که پیگیر نتایج ضعیف تیمش در نیم فصل و آن هم در یک محیط آرام و بدون هیاهو باشد.


  زخم کهنه از کجا سر باز کرد


به گزارش ایرنا ماجرا ازکجا آغاز شد؟عصر دوشنبه سوم آبان، پس از بازی تیم فجر سپاسی شیراز با تیم گل گهر سیرجان،علی اصغرکلانتری سرمربی تیم فجر در کنفرانس خبری که به غیر از دوربین صدا و سیما، خبرنگاران اجازه ورود به این کنفرانس نداشتند، حرف هایی زد که نشان می داد اختلاف هایی میان مدیرعامل، سرپرست تیم و سرمربی وجود دارد.


پیش از شروع بازی سرمربی تیم فجر زمانی متوجه شد، سه نفر از بازیکنان اصلی و سرباز این تیم که روی آنها حساب باز کرده بود و در ترکیب تیم قرارداشتند اجازه بازی ندارند،خشمگین شد.


بروید مربی که دوستش دارید بیاورید


کلانتری سرمربی فجر در حالی که تیمش داشت گرم می کرد وقتی شنید سه بازیکنش اجازه  بازی ندارند خطاب به مدیر عامل باشگاه فجر گفت:‌بروید  مجتبی سرآسیایی (مربی تیم گل گهر ) مربی دلخواه خود را بیاورید. بعد به نشان  اعتراض نیمکت تیم را ترک کرد و راهی  رختکن شد هر چند به هنگام بازی دوباره بر روی نیمکت نشست.


اما این پایان ماجرا نبود زیرا کلانتری که به نظرمی رسید دل پرخونی دارد در کنفرانس خبری بدون خبرنگاران که فایل صوتی آن به دست رسانه ها رسید، سخنانی گفت و از  سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس خواست که به این موضوع که بسیار مهم است رسیدگی کند.


با زخمی که در هفته دوم بازیها باز شد به نظر می رسید که مدیران باشگاه این اختلاف را حل و فصل کنند تا کار به نیم فصل و از دست دادن امتیازهای زیادی  نکشد.


هر روز یک مشکل


کلانتری گلایه کرد که چرا به سه بازیکن اصلی ما اجازه بازی ندادند؟ فصل قبل هم مقابل ملوان همین اتفاق افتاد، او گفته بود: در تیم نظامی عجیب است که نتوان از بازیکنان سرباز استفاده کرد، از مسئولان بالادستی سوال کنید که چه کسی مسئول است، از فصل گذشته که در لیگ یک حضور داشتیم تا هم اینک که در لیگ برتر هستیم هر روز یک مشکل داشتم.


همچنین او گفت: سردر نمی آورم این مسئله که فنی نیست، من را در چاهای برزخی می اندازند، اگرمی توانی کارکنی بمان، اگر نمی توانی خدمت کنی خیانت نکن، اگر می بینی به اندازه اش نیستی و از دستت بر نمی آید برو، من تا هروقت بتوانم به این تیم خدمت می کنم، هر وقت نتوانستم دست هایم را بالا نگه می دارم و می روم تا یک نفر دیگر بیاید و همین الان اگر من بروم و سربازها بتوانند بازی کنند، می روم.


سرمربی تیم فوتبال فجر بیان کرد: شما بروید کارهای خودتان را بکنید، شما که خیرتان نرسیده شر هم نرسانید، در پیج های فیک مسایلی را بیان می کنند و می گویند همه چیز درست بود و در اختیارش قرار داشت اینها همه دروغ می گویند، خیلی فشار روی من وارد وارد شد، ۲۰دقیقه اول قلبم گرفت و داشتم سکته می کردم ،مگر من چکار کرده ام؟، اگر کلانتری جای کسی را تنگ کرده و یا خوشتان نمی آید، بگویید تا بروم تا نفس راحتی بکشید.


مدیرعامل باشگاه فجر: عملکرد کلانتری قابل قبول نیست


اما پنجم بهمن ماه ۱۴۰۰ بود که عبدالرسول فلاح مدیرعامل باشگاه فجردر گفت وگویی با یکی از خبرگزاری ها، اشاره کرد که کلانتری باید نسبت به عملکرد ضعیف تیمش در هیات مدیره پاسخگو باشد.


وی گفت: تیم پایین جدول است و از نتایج تیم راضی نیستیم. برخی عوامل دست به دست هم می‌دهد تا تیم موفق شوند اما هر چه می‌گوییم گوش شنوایی نیست، ابتدا نیروهای مسلح باید تکلیف ما را مشخص کند که تیم می‌خواهند یا نه. یک طرف قضیه هم  به مسئولان استانی برمی‌گردد.


توپ در زمین دیگران نیندازید ، فرافکنی خوب نیست  


فلاح در ادامه سخنانش به  عملکرد سرمربی تیم اشاره  کرد و افزود: تمام خواسته‌های سرمربی تیم اعم از بازیکنان و امکاناتی که می‌خواست فراهم شد، از نظر مالی به همه تعهدات هم عمل کردیم و درست است کمبودهایی هم داریم اما از نظر باشگاه داری کار خودمان را انجام دادیم و لطفا توپ را در میدان باشگاه نیندازید.


مدیرعامل فجر گفت : کادرفنی نتوانست انتظارات باشگاه را برآورده کند. سیاست گذاری و هر تصمیم گیری به عهده هیات مدیره است اما از نظر من انتظارات برآورده نشد و تیم فجر به بن بست فنی و تاکتیکی خورده است ضمن اینکه  تیم ما بازیکنان بسیار خوبی دارد و حتی از نظر ارزش گذاری بازیکنان جزو ۱۰ تیم برتر لیگ هستیم.


فلاح در این گفت وگو اضافه کرد: فرافکنی خوب نیست و سرمربی تیم باید قبول کند تیمش نتیجه نگرفته است ، اگر تیم به بن بست تاکتیکی خورده که نباید برویم و در کنفرانس خبری روضه بخوانیم. مربی گزارش کارش را می‌آورد و تصمیم با هیات مدیره است که چه اتفاقی می‌افتد.


۶ تیم لیگ برتر


فلاح همچنین گفت: با این امکاناتی که داریم باید جزو شش تیم اول لیگ باشیم، توپ را در میدان باشگاه نیندازید، درست نیست در نشست خبری روضه خوانی کنید، به تعهد اتمان عمل کردیم.


نقش مهم فرمانده سپاه فجر تعیین کننده حیات تیم است


حال که این مشکلات و حاشیه ها یکی در هفته دوم لیگ برتر و دیگری در هفته آخر افشا شده، نقش سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر اهمیت بسزایی  دارد زیرا از ابتدا تا صعود تیم به لیگ برتر این مقام پشت این تیم قرار داشت و از عوامل موثر صعود به لیگ برتر بود باید هر چه زودتر این زخم های سرباز کرده را درمان کند و با یک تصمیم خوب و بدور از هر گونه هیاهوی رسانه ای  تیمش را برای نیم فصل دوم تقویت کند زیرا هم تیم های بالای جدول و هم پایین جدول به فکر تقویت تیمشان هستند.


نیاز به آرامش درونی 


فجر شهید سپاسی از این قاعده جدا نیست و نیاز اساسی به تقویت دارد و اگر قرار است که سر مربی تیم تغییر کند و یا اینکه کادر فنی تقویت شود باید زود در محیطی آرام این کار صورت گیرد زیرا تیم بدون حاشیه فجر که چندین بازیکن خوب دارد بیش از هر چیز نیاز به آرامش درونی دارد.


میزبانی فجر درخارج استان ، دردی دیگر


ضمن اینکه بر اساس نامه مورخ ۲۹ دیماه سازمان لیگ فوتبال، باشگاه فجر سپاسی، زمین جایگزین ورزشگاه حافظیه را برای دور برگشت تعیین کند و این هم دردی است دیگر که مدیران فجر باید به فکر آن باشند.



هم اینک در جدول رده بندی تیم فجر شهید سپاسی از ۱۶ بازی با ۱۳ امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار دارد و سقوط این تیم را به شدت تهدید می کند و این زنگ خطر می تواند هشداری برای مدیران  این باشگاه باشد که برای نیم فصل دوم خوب تصمیم بگیرند و نباید فرصت سوزی کرد زیرا نیم فصل دوم قرار است  از ۲۳ بهمن ماه آغاز شود و تیم فجر هم در سیرجان  میهمان تیم مدعی گل گهر این شهر است.


تیم فجر شهید سپاسی از نهم بهمن ماه پس از چند روز استراحت تمرینات خود را زیر نظر علی اصغر کلانتری برای نیم فصل دوم آغاز کرده است.


نقل و انتقال نیم فصل  


قرار است نقل و انتقالات فوتبال لیگ برتر برای نیم فصل دوم طی این تعطیلات حدود ۲۰ روزه صورت گیرد و تیم‌ها بازیکنان مورد نیاز خود را به خدمت بگیرند.


هم اینک در پایان نیم فصل فوتبال برتر تیم استقلال تهران با ۳۵ امتیاز بدون شکست و با داشتن بهترین خط دفاع و حمله صدرنشین است، تیم پرسپولیس با ۳۲ امتیاز دوم  و تیم سپاهان اصفهان هم با ۲۹ امتیاز سوم است.       


در رقابت های فوتبال لیگ برتر جام خلیج فارس  ۱۶ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۰ بازی قهرمان دوره بیست و یکم مشخص می شود و ۲ تیم انتهای جدول هم راهی دسته یک می شوند.


نفت مسجد سلیمان با ۱۱ امتیاز و پدیده مشهد  هم با پنج امتیاز در خطر سقوط قرار دارند هر چند ۱۴ بازی دیگر باقی مانده است.



دیدگاهتان را بنویسید