دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

اختلاف پارک ملی دز و منابع طبیعی با ورود دادستان دزفول برطرف


P>به گزارش ایرنا با توجه به مشکلات بوجود آمده درخصوص اجرای طرح مدیریت سایت گوزن زرد ایرانی و ایجاد تداخل کاری میان ۲ اداره منابع طبیعی و اداره پارک ملی دز به دعوت دادستان شهرستان دزفول نشستی در دادسرای این شهرستان با حضور مسئولان هر ۲ اداره برگزار شد.


مهدی آماده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول عصر چهارشنبه در این نشست گفت: حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست در اولویت کاری دادسرای شهرستان دزفول قرار دارد و در برخورد با بزهکاران عرصه های طبیعی و محیط زیست بسیار پیگیر و دقیق هستیم.


وی افزود: ادارات منابع طبیعی و محیط زیست به عنوان بازوان توانمند و ضابطین خاص قوه قضاییه می‌بایست در کنار هم و در یک راستا در حفظ و صیانت از عرصه های طبیعی انجام وظیفه کنند.


آماده اظهارداشت: مشکلات اخیر پیش آمده میان ۲ اداره چیزی جز دلسوزی و جدیت هر ۲ اداره به عنوان متولیان حفظ و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان نیست و متولیان این ۲ اداره باید بکوشند با تعامل و هماهنگی بیشتر نسبت به رفع تداخل کاری اهتمام بورزند.


علیرضا فتح الهی ریس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول نیز گفت: تنها هدف این اداره اجرای وظایف قانونی است و درخصوص اجرای طرح مدیریت سایت گوزن زرد ایرانی پارک ملی دز، تنها تداخل کاری نسبت به مجوز حمل ضایعات جنگلی بوده نه ماهیت اجرای طرح مذکور در سایت محصور این اداره.


مجتبی سپهرفر ریس اداره پارک ملی دز نیز گفت: تمام تلاش مجموعه اداره پارک ملی دز ایجاد زیرساخت و محلی امن و آرام با در نظر گرفتن تمام جوانب ایمنی و ملزومات برخورد با بحران‌های بوجود آمده احتمالی همچون بیماری و بلایای طبیعی است تا دیگر شاهد تجربیات تلخ گذشته که نتیجه ‌ای جز اتلاف دست جمعی گوزن‌های سایت تکثیر و بازپروری را فراهم کرد نباشیم.


در پایان این نشست روسای این ادارات از دادستان شهرستان در خصوص دعوت و برگزاری این جلسه که ختم به حل و فصل تداخل و مشکلات بوجود آمده میان ۲ اداره شد تشکر و قدردانی کرد.


به گزارش ایرنا چندی پیش خروج ضایعات جنگلی ایجاد شده بواسطه ایجاد جانپناه، شیلاب و مسیر دسترسی در پارک ملی دز برای احیای سایت گوزن زرد و توقیف خودروی حامل این ضایعات از سوی منابع طبیعی باعث ایجاد تداخل کاری در این اداره‌ها شد که امروز با وساطت دادستان دزفول این موضوع پایان یافت.


دیدگاهتان را بنویسید