دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

طب سوزنی مخصوص چه افرادی است؟

طب سوزنی

تحمل درد سوزن هایی که در تمام نقاط بدن فرو می روند به خاطر سلامتی ارزش دارد؟ طب سوزنی، طب سنتی چینی است که سالیان طولانی در جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش مشرق، شاید فکر این که تمام نقاط بدن با سوزن های ریز احاطه شود، کمی ترسناک باشد ولی خیلی به ندرت پیش می آید که طب سوزنی صدمه بزند و نتیجه بخش نباشد.

مزایای بهداشتی شگفت انگیزی در این روش وجود دارد که می تواند کیفیت زندگی شما را تغییر دهد. این بار در نت‌نوشت شما را با مزایای این طب آشنا می سازیم.

کاهش استرس و اضطراب

طب سوزنی با حفظ گردش خون، در کنترل استرس و اضطراب رتبه نخست را دارد.

در دنیای ماشینی و پرازدحام که اضطراب بخشی از زندگی تمامی افراد شده است، داروها و روش های گوناگونی برای رفع این مسئله پیشنهاد می شود. بی خوابی ها، ریزش مو، بالا رفتن فشار خون و مشکلات دیگر که از عوارض استرس می باشند با کمک طب سوزنی کمرنگ می شوند.

طب سوزنی با کنترل گردش خون، به شما کمک می کند تا طیف وسیعی از استرستان را کنترل کرده و تقریبا از بین ببرید. این عامل سبب گردش خون سالم در بدن می شود، عضلات و ذهن به آرامش می رساند و خواب راحت تر را برای شما به همراه دارد.

کاهش انواع درد

اگر یک جریان خون سالم در بدن وجود داشته باشد، التهابات کاهش پیدا می کنند و به این ترتیب شما درد کمتری احساس می کنید.

زمانی که ناچارید بیشتر وقت خود را در مقابل رایانه باشید، خود به خود ورزش کمتری می کنید و کمتر در معرض نور خورشید قرار می گیرید. این سبب می شود که درد در نواحی مختلف بدن بروز پیدا کند. طب سوزنی را امتحان کنید. این روش درمان بسیاری از دردهای التهابی خواهد بود. طب سوزنی همچنین اپیوئیدها را هم تحریک می کند.

خواب راحت

در قواعد و اصول طب سوزنی آمده است که این طب بین یانگ و یین تطابق و هماهنگی ایجاد می کند و این یعنی آن که شما می توانید خوب بخوابید.

در صورتی که از بی خوابی رنج می برید امتحان طب سوزنی بی فایده نخواهد بود. برخی از افراد به سختی به خواب می روند و برخی دیگر اختلالات مختلفی بین خواب دارند. این بی خوابی ها ناشی از اختلاف بین یین و یانگ است. از عوارض کمبود یین این است که کف دست ها گرم شود، خشکی دهان و گلو سبب بیدار شدن از خواب شود، عرق شبانه داشته باشید و . . .

اما از آن جایی که یانگ گرما بخش است با تعادل این دو گرما و سرمای بدن به خوبی حفظ می شود و اختلالاتی از این قبیل رخ نمی دهد.

بهبود هضم غذا

طب سوزنی می تواند با کاهش التهابات گوارشی، مشکلات هضم غذا را برطرف کرده و انرژی مضاعفی به شما بدهد.

در صورتی که روده ها در سلامتی کامل نباشند بقیه نقاط بدن نیز به درستی عمل نخواهند کرد. تقریبا ۹۰ درصد از ترشح هورمون سروتونین بدن بستگی به عملکرد دستگاه گوارش دارد. سروتونین سبب تنظیم خلق و خوی می شود.

بنابراین اگر غذای سالم مصرف نکنید، التهابات درونی زیاد می شوند و این خود عامل عدم توانایی روده برای هضم می گردد و مواد مغذی به خوبی جذب و هضم نمی شوند.

با طب سوزنی ایمنی بدن را افزایش دهید

اگر فردی هستید که دائم بیمار می شوید، طب سوزنی برای شما مفید است.

زمانی که سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود احتمال بیماری در بدن انسان افزایش می یابد. معمولا بعد از این که بیماری به سراغ بدن آمد روند درمان شروع می شود و این خود زمان زیادی را صرف می کند. برای این که کمتر انرژی شما به هدر رود و بیشتر انرژی داشته باشید طب سوزنی را امتحان کنید تا سیستم ایمنی بدنتان قوی تر شود و بیشتر از قبل سالم بمانید.

منبع: نت نوشت

دیدگاهتان را بنویسید