دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

استاندار کمیته سلامت روان دوران پسا کرونا در اصفهان تشکیل شود


P>به گزارش ایرنا، سید رضا مرتضوی چهارشنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری اصفهان اظهار داشت: با توجه به آسیب‌هایی که به سلامت روان افراد درگیر کرونا اعم از بیماران، خانواده‌ها، عامه جامعه و کادر پزشکی وارد شده لازم است این موضوع در کمیته تخصصی با حضور متخصصان مورد بررسی قرار بگیرد و از طریق رسانه‌ها افکار عمومی را در این عرصه آموزش دهیم.


وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، نامه‌ای در این زمینه خطاب به وزارت بهداشت و رییس جمهور تنظیم و مشکلات، پیش‌بینی‌ها و پیشنهادات برای کاهش آسیب زندگی‌ پسا کرونا تنظیم و ارسال شود تا حساسیت و اهمیت موضوع طرح و نگاه جامع و ملی به رفع مشکل شود.


استاندار اصفهان با بیان اینکه لازم است فرمانداران برخی از نارسایی‌ها در حوزه کرونا را ارزیابی کنند، تاکید کرد: نباید تلاش‌های دو سال اخیر در عرصه مدیریت کرونا و رسیدن به نقطه امن و وضعیت آبی را بخاطر سهل انگاری‌ها و سبک شمردن‌ها به خطر انداخت.


وی با بیان اینکه همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک برای مصون ماندن از کرونا توصیه می‌شود، گفت: وجود آمار ۷۰ درصدی از عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ساعت های پیک مسافر در اتوبوس‌ها و قطار شهری و ۴۳ درصد نزدن ماسک در حمل و نقل عمومی قابل قبول نیست.


مرتضوی ارائه راهکار برای رفع این مشکل و بازرسی بیشتر از حمل و نقل های عمومی را یک الزام خواند و افزود: طرح جامع رعایت شیوه نامه ها در مجموعه حمل و نقل و طرح جامع بازتوانی بحران کرونا با محوریت مدیریت بحران شکل بگیرد.


وی اضافه کرد: باید برای پزشکی که یک سال تمام خود را در معرض خطر و وقف سلامتی مردم کرده با پزشکی که یک سال در مطب را به روی بیماران بسته و از پذیرش آنها سرباز زده است تمایز قائل شد و با حمایت و قدردانی از آنها از عوارض زندگی پسا کرونا در کادر پزشکی پیشگیری کرد.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این جلسه درباره شبیه دانستن شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس با شهدای سلامت و کادری که از نظر روحی جانباز شده‌اند، گفت: نباید اجازه داد کادر درمانی که دو سال از عمر خود را صرف سلامتی مردم کرده اند با این عناوین که حقوقشان را می گیرند یا غیره، دچار بیماری‌های اعصاب و روان شوند.


محمدرضا جان‌نثاری با اشاره به اینکه باید شهدای سلامت را قهرمان کرد و با برگزاری بزرگداشت‌ها و تکریم جانبازان سلامت، از عوارض زندگی پسا کرونا آنها را مصون کرد، ادامه داد: کادر سلامت شجاعانه پای سلامت مردم ایستادند که قابل تقدیر و احترام است.


رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تشویق مردم به دُز سوم واکسیناسیون در دستور کار است، گفت: از میان افراد مبتلا به سویه جدید اُمیکرون در استان تا صبح چهارشنبه، ۸۰ درصد یا واکسن نزدند یا یک تا ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کردند و حدود ۲۰ درصد سه دز تزریق کردند.


شاهین شیرانی با اشاره به اینکه اُمیکرون با یک گلودرد ساده و ابتدایی خود را نشان می‌دهد، افزود: به همین لحاظ شیب شیوع آن تند است.


وی با اشاره به اینکه تنها گلپایگان رنگ زرد (خطر متوسط همه گیری کووید-۱۹) دارد و سایر شهرستان ها در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارند، خاطرنشان کرد: تا کنون سه میلیون و ۶۰۰ هزار دز اول، سه میلیون و ۱۰۰ هزار دز دوم و ۶۵۰ هزار دز سوم واکسن کرونا در استان تزریق شده است.


وی درباره آمار مطرح شده از عدم استقبال رانندگان سرویس مدارس از واکسیناسیون کرونا گفت: این نشان از ضعف آموزش و پرورش است و باید تمام ارکان مدارس از مدیر تا کادر اداری و خدمه و رانندگان سرویس مدارس واکسن بزنند و در صورت رعایت نکردن این موضوع باید لغو قرارداد شوند.


دیدگاهتان را بنویسید